BLOG: Priporočila za zdravo prehranjevanje in telesno dejavnost

BLOG: Priporočila za zdravo prehranjevanje in telesno dejavnost

  • 14.09.2017
  • Objavljamo priporočila za zdravo prehranjevanje in telesno dejavnost, ki so jih na Ministrstvu za zdravje vključili v Nacionalni program o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015–2025. Prav zdravo prehranjevanje in redna telesna dejavnost sta namreč med ključnimi dejavniki varovanja in krepitve zdravja.

Nacionalni program 2015–2025 je nastal v sodelovanju številnih strokovnih skupin v želji izboljšati prehranjevalne in gibalne navade prebivalcev od zgodnjega obdobja življenja do pozne starosti. Program opredeljuje številna pomembna področja kot so zagotavljanje zdravega prehranjevanja v skladu s priporočili za posamezne starostne skupine, spodbujanje telesne dejavnosti prebivalcev, in informiranje ter ozaveščanje posameznikov.

Kot so še zapisali, je vodilo pri pripravi Nacionalnega programa 2015–2025 vseživljenjski pristop, s katerim želijo opolnomočiti posameznike v vseh življenjskih obdobjih in oblikovati pogoje, ki jim bodo omogočili zdravo prehranjevanje in redno telesno dejavnost. Možnost oblikovati zdrav življenjski slog mora biti dana vsem, ne glede na njihov družbeno-ekonomski status, spol ali starost.

Priporočila za zdravo prehranjevanje in telesno dejavnost:

1. Uživajte v hrani; jejte v rednih obrokih. Uživajte pestro hrano pretežno rastlinskega izvora.
2. Izbirajte polnovredna živila iz žit in žitnih izdelkov.
3. Večkrat dnevno imejte na krožniku svežo zelenjavo in sadje iz lokalne pridelave.
4. Nadzorujte količino zaužite maščobe in nadomestite večino nasičenih oz. živalskih maščob z nenasičenimi in nerafiniranimi vrstami olja.
5. Mastno meso in mastne mesne izdelke nadomestite s stročnicami, ribami, perutnino ali pustim mesom.
6. Vsak dan užijte priporočeno količino posnetega mleka in manj mastnih mlečnih izdelkov.
7. Jejte manj slano hrano.
8. Omejite uživanje sladkih živil in pijač.
9. Pijte dovolj tekočine.
10. Omejite uživanje alkohola.
11. Hrano pripravljajte zdravo in higienično.
12. Bodite dovolj telesno dejavni, da bosta vnos in poraba energije uravnotežena; tako boste ohranili primerno telesno maso.

Vir: Ministrstvo za zdravje